توصيه‌هاي اقتصادي براي 30 ساله‌ها



به گزارش بازار خبر، نياز به داشتن يک حساب پس‌انداز، پرداخت بدهي‌ها و برنامه‌ريزي براي دوران بازنشستگي و هزينه‌ها و مسئوليت‌هايي که با تشکيل زندگي ايجاد مي‌شود همگي جز مسائلي است که تقريباً در اين سن بيشتر از گذشته به سراغ افراد مي‌آيد.

در اين ميان جاي تعجب نيست که شرکت‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري تمرکز خود را بر روي اين گروه از جامعه متمرکز کنند و سرمايه‌گذاري خود را بيشتر بر روي اين دسته افراد انجام دهند.

برخي از همين مؤسسات توصيه‌ها و پيشنهاد‌هايي در مورد کنترل وضعيت مالي براي افراد جواني که به سن 30 سالگي نزديک مي‌شوند ارائه کرده‌اند که در ادامه مطلب به برخي از آن‌ها مي‌پردازيم.

1. طوري پس‌انداز کنيد که انگار آغاز دوران رکود اقتصادي است

نرخ پس‌انداز در ميان مردم در دوران رکود اقتصادي به‌شدت بالا مي‌رود. اگر سال 2009 را به خاطر داشته باشيد، در آن زمان هم ميزان پس‌انداز افراد با روند چشمگيري افزايش پيدا کرد. ترس از بي‌ثباتي مالي باعث مي‌شود که افراد تلاش کنند تا پول بيشتري را براي روز مبادا در حساب‌هاي بانکي خود ذخيره کنند و کمتر به خريد اقلام غيرضروري بپردازند. افراد جواني که به سن 30 سالگي نزديک مي‌شوند هم بايد از همين شرايط الگوبرداري کنند.

اخيراً در موسسه مالي ول فارگو مطالعه آماري صورت گرفته که نشان مي‌دهد 2 نفر از هر 3 نفر جواني که نزديک به سن 30 سالگي است به پس‌انداز فکر مي‌کند. آمار مردان در ميان از زنان بيشتر است. با اين حال هنوز نيمي از اين افراد پس‌انداز را آغاز نکرده‌اند؛ اما دليل اصلي عدم پس‌انداز توسط اين افراد چيست؟

پاسخ آن‌ها اين است که پول کافي ندارند. آمار در مورد افراد جواني که پس‌انداز مي‌کنند اين‌گونه است: حدوداً نيمي از افراد جوان نزديک به 30 سال که پس‌انداز مي‌کنند، 1 تا 5 درصد درآمد خود را به اين امر اختصاص مي‌دهند. 31 درصد از اين افراد 6 تا 10 درصد از درآمد خود را پس‌انداز مي‌کنند و 14 درصد نيز بيش از 10 درصد از درآمد خود را به اين کار اختصاص مي‌دهند؛ اما به‌طورکلي کارشناسان مالي پيشنهاد مي‌کنند که افراد جوان تا جاي ممکن هرچه زودتر پس‌انداز براي آينده را آغاز کنند.

2. به ترس از بازار و کسب‌وکار غلبه کنيد

با وجود تلاطم زياد در بازارهاي اقتصادي و مشکلات زيادي که افراد با راه‌اندازي کسب‌وکار خود با آن مواجه مي‌شوند جاي تعجب ندارد که جوانان از ورود به اين بازارها و راه‌اندازي کسب‌وکار واهمه داشته باشند.

البته تا حدودي اين ترس و نگراني طبيعي است. زنان در اين مورد بيشتر نگراني را ابراز مي‌کنند. با اين وجود پيشنهاد مي‌شود که اين افراد به نتايج و سود درازمدت ورود به بازارهاي اقتصادي توجه داشته باشند و با برسي تمام جوانب مسير خود را در اين مورد پيدا کنند.

3. با استرس دريافت وام روبه‌رو شويد
وام‌هاي دانشجويي و ديگر بدهي‌ها از بزرگ‌ترين دغدغه‌ها و نگراني‌هاي افراد جواني است که به سن 30 سالگي نزديک مي‌شوند. مطالعات آماري نيز اين مورد را تائيد مي‌کند.

از اين‌رو بسياري از افراد به‌جاي آنکه با اين بدهي‌ها مواجه شوند سعي مي‌کنند که آن را ناديده بگيرند؛ که در درازمدت به ضرر آن‌ها است.

4. در مورد مسائل مالي بيشتر مشورت کنيد
مطالعات نشان مي‌دهد که افراد جوان نسبت به ديگران به ميزان کمتري در مورد مسائل مالي و اقتصادي مشورت مي‌کنند؛ اما آمار نشان مي‌دهد کساني که در مورد مسائل مالي خود با پدر، مادر، همسر و افراد خانواده خود صحبت و مشورت مي‌کنند عملکرد بهتري در کنترل و ايجاد ثبات مالي دارند.

5. به‌جاي گرفتن مدارک تحصيلي بالاتر به فکر يک شغل مناسب باشيد
گرفتن مدارک تحصيلي در مقاطع بالا در بسياري از شرايط مي‌تواند به کمک افراد بيايد؛ اما کارشناسان در مورد اينکه افراد ادامه تحصيل را جايگزيني براي پيدا نکردن شغل مناسب کنند هشدار مي‌دهند.

ادامه تحصيل به معني خرج و مخارج بيشتر در مقابل منابع مالي کمتر است و در صورتي که رشته تحصيلي موردنظر فرد هم مرتبط با شغل آينده فرد نباشد اوضاع بدتر شده و کمک چنداني به فرد نخواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, | 9:20 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.